۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

فيلم و ماجراي آتش گرفتن هواپيماي فوكر 100


هنوز ده بيست متري بلند نشده بود كه ناگهان ديدم هواپيما تعادل خود را از دست داده و به سمت راست در حال انحراف است.
من كه به علت شغلم تا بحال چند حادثه هواپيما رو از نزديك تجربه كردم اين بار گفتم ديگه بايد غزل خدا حافظي رو بخونم.
همينكه هواپيما رو زمين با سرو صداي زياد همراه با داد و فرياد مردم ثابت شد يكي از مهمونداران درب اضطراري رو باز كرد و ناگهان از بخت بد اون آتش تمام هيكلش رو در خود غرق كرد.

من هم كه دو تا صندلي تا درب اين طرفي فاصله داشتم سريع در رو باز كردم و فرار رو بر قرار ترجيح دادم.
همينطوري پشت سر هم بود كه ملت ميريختند بيرون و فرياد زنان خودشون رو با هواي برفي كه اون روز صبح واقعاً هم سرد بود خنك ميكردند.
جالب اين بود كه هم خلبان بيچاره و هم حدود بيست نفر از مسافران در جا در آتش سوختند و بعضي هم نعره زنان در حالت اشتعال به بيرون پرت ميكردند و در دم جان ميدادند.
من كه با ديدن اين صحنه ها چند روز ميل به غذا خوردن نداشتم. جالب اينجاست كه در هيچ خبري تعداد كشته شدگان رو اعلام نكرده و حتي گفته كه چند تا مجروح سر پايي داشته.
من كه تمام اين صحنه ها رو با دوربين موبايل ضبط ميكردم نمي دونستم كه دارم اسباب درد سر خودمو فراهم ميكنم.
القصه چون لحظات حساس و دردناكي بود سريع يك تكه اش رو كه اينجا ميذارم رو بلوتوث كردم تو گوشي ديگرم و همون موقع بود كه دستي به شانه ام خورد و منو به درون اتاقي هدايت كرد و گوشيمو گرفت و از صبح ساعت 8 تا 1 بعد از ظهر در خدمتشون بوديم كه چرا فيلمبرداري كردم و چند تا درگوشي جانانه هم نثارم كردند و تعهد گرفتند كه اين مطالب رو جايي بازگو نكنم.
منم به قولم وفا كردم. جايي بازگو نكردم. فقط نوشتم.
نكته جالب اين بود كه همون روز همه ديه ها و خسارت چمدون ها رو نقداً پرداخت كردند. اولين باري بود كه ميديدم بيمه اينقدر راحت پول ميده. منم هشتصد هزار تومن ناقابل گرفتم. واسه فوتي ها يا به قول خودشون شهدا چهل و پنج ميليون ميدادند.
مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، مرگ بر شوروي (قبلاً ها) مرگ بر فرانسه، مرگ بر (ديگه كي؟) مرگ بر من، مرگ بر تو بر اون بر دنيا و بر ....
نه شرقي نه غربي ......اينهم نتيجش كه يكي پيدا نميشه يك قطعه ساده هواپيما بفروشه كه باعث اينهمه بدبختي مردم فلك زده نشه.
اشكال نداره ، از قديما گفته اند چهل سال ديگه درست ميشه.

اخبار مرتبط:
تصاوير منتشر نشده از فوكر 100 سوخته شيراز
احتمال از رده خارج شدن هواپيماي فوکر 100 هما + فيلم


اينم فيلمي كه منو بيشتر از شش ساعت بازداشت كرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Afarin be in khabar-resaniye shoma hamvatane aziz

درباره من

عکس من
حسنت به ازل نظر چو در كارم كرد...